Games

Wednesday, December 19, 2007

Google Adsense - Iklan yang boleh menjana pendapatan untuk blog dan web

Korang ade web atau blog sendiri? Kalau ade, ni ade peluang utk korang buat duit sikit. nak buat banyak pun boleh.
Ok, senang je. Korang daftar Google Adsense dan letak iklan pada blog atau laman web korang. Pastu korang tunggu je pelwat atau pembaca blog/web korang klik pada iklan tu. Korang akan dapat bayaran dari Adsense untuk setiap klik.



Adsense adalah cara yg paling mudah, efektif & percuma ytk korang buat duit dariblog dan web korang sendiri. Iklan2 Adsense yg diletak pd web/blog korang bergantung pada isi kandungan blog/web korang. Katakan blog/web korang adalah berkenaan teknologi komunikasi, Adsense akan memeriksa blog/web korang dan meletakkan iklan yg relevan dengan topik teknologi komunikasi.
Korang tak perlu melabur atau keluar duit yg banyak utk buat duit dengan Adsense. Cukup le sekadar idea utk hasilkan kandungan blog/web & promote blog/web korang. Kalau korang mampu bina laman web atau blog yg baik ( mampu menarik minat), peluang untuk buat duit tu dah ade. Bila dah ramai orang lawat blo/web korang, mereka munkin akan klik pd iklan Adsense di blog/web korang. Jadi korang memang boleh buat duit.
Untuk menjana duit/pendapatan lumayan, banyak perkara/topik berkenaan Adsense yg korang perlu belajar. Korang tak akan dapat duit kalau tak de orang klik pada iklan2 kat blog/web korang & korang tak akan dapat sebarang klik kalau takde orang datang melawat blog/web korang. Maksud aku, untuk buat duit melalui pemasangan iklan ni, korang perlu ada ramai pelawat. Secara realitinya, kalau blog/web korang tu tak best & tak berguna, tak de sape nak lawat & klik pada iklan korang. Penting!
Ni aku nak bagitau korang, bila korang dah daftar & letak iklan pd blog/web korang, korang perlu mematuhi syarat2 yg ditetapkan oleh Google. Penting! - Jangan klik pada iklan sendiri, Google boleh mengesan tindakkan korang tu dan korang akan disenarai hitam.

No comments:

Digg

Suapan TULISTULISBLOg

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner